Werk Magazine
Een magazine voor Refugee Talent Hub
De opdracht
'We willen een tijdschrift waarmee we werkgevers kunnen laten zien dat het aan alle kanten loont om vluchtelingen (statushouders) in dienst te nemen.' Dat was de vraag die Refugee Talent Hub bij ons neerlegde. Het eenmalige magazine moest vooral inspireren, maar daarnaast ook een eerlijk beeld schetsen over de hobbels die je als bedrijf – bijvoorbeeld door cultuurverschillen – tegenkomt.
De werkwijze
Refugee Talent Hub koppelt statushouders aan hun potentiële nieuwe bazen. Omdat er veel verhalen uit de praktijk moesten worden verteld, hielp ze ons aan kandidaten voor interviews of reportages. We vroegen journalisten uit ons netwerk om de teksten te schrijven. Autobahn zorgde voor de artdirection, wij namen de chef- en eindredactie op ons.
Het resultaat
Voor de eenmalige uitgave bedachten we de titel WERK, in kapitalen. Je zou het kunnen zien als oproep aan werkgevers (WERK aan de winkel): zodat ze voor geschikte werknemers voortaan even verder kijken dan hun geijkte netwerk. Maar ook als oproep aan nieuwkomers: dat er heus mensen zijn
die oog hebben voor talent.
Nieuwgierig? Blader hier door WERK
“Mooi gedaan Paulien en Eva! Vakvrouwen!”
— Stef Verhoeven, oud-docent HBO Journalistiek