Pillows Magazine
Een magazine voor Pillows Hotels
De opdracht
Maak een stijlvol in-house magazine voor gasten van Pillows Hotels, dat op een subtiele manier informatie geeft over de hotels maar vooral ook verstrooiing biedt. Zo luidde de opdracht van MT MediaGroep. Het coffeetable-tijdschrift moest er state-of-the-art uitzien en voor gasten voelen als een cadeautje, verkrijgbaar in de lobby en alle kamers van de Pillows Hotels in Amsterdam, Deventer, Zwolle, Baarlo, Brussel en Gent.
De werkwijze
Allereerst bepaalden we wat de doelgroep van Pillows Magazine moest zijn: hoog opgeleide 25+ers die al wat van de wereld hebben gezien, nieuwsgierig zijn en durf hebben. Met een brede ontwikkeling en interesse in reizen, kunst, design, mode, (goed) eten en drinken, technologie, gadgets, geschiedenis en politiek.
In de bladformule spitsten we dat toe in soorten verhalen, afwisselende rubrieken en tone of voice. We vroegen freelance journalisten uit ons netwerk om de verhalen te schrijven, soms gingen we zelf aan de slag. Voor de vormgeving tekende Marjolein Rams, hoofd- en eindredactie deden we zelf.
Het resultaat
Van 2017 tot 2019 maakten we vijf onderscheidende nummers van Pillows Magazine die actueel en toch tijdloos waren, zodat ze een half jaar mee konden. Van de hotelmanagers hoorden we dat de stapels telkens moesten worden bijgevuld, omdat gasten de magazines graag mee naar huis namen.
Wat ook precies de bedoeling was.
Nieuwsgierig? Blader hier door de vijf edities
“Echt een magazine om trots op te zijn!”
— Marije Kuiper, fotograaf